Verified by Visa-bedrägeri

Vi har sett en ökad lokal trend vad gäller skräppost som påstår att man angivit ett felaktigt lösenord för ”Verified by Visa”.

Bedrägeriet är långt ifrån välgjort, men har skickats ut i en sådan kvantitet att vi ändå vill höja ett varningens finger.

Så här ser mailet ut:

From: info@visa.se [mailto:info@visa.se]
Sent: den 15 juni 2011 15:45
Subject: Fel lцsenord !
Importance: High
Fel lösenord Du har gett ett felaktigt lösenord för Verified by Visa tre gånger och måste därför aktivera en ny. För att göra detta, kontrollera dina uppgifter nedan. Så snart ditt nya lösenord är aktiverad kan du identifiera dig och betala med kortet i Verified by Visa-anslutna butiker. Verified by Visa / Mastercard SecureCode lösenord behöver ändras på grund av många misslyckade inloggningar  Byta lösenord!

Hur vet man att detta mail är ett bedrägeri?

Din bank eller kreditkortsleverantör kommer aldrig under några som helst omständigheter att via mail fråga om ditt lösenord eller be dig att nollställa det. De kommer inte heller att fråga om ditt kortnummer. Detta är det enda man behöver komma ihåg för att inte bli lurad i denna typ av bedrägeri.

Du har gett ett felaktigt lösenord för Verified by Visa tre gånger och måste därför aktivera en ny. För att göra detta, kontrollera dina uppgifter nedan. Så snart ditt nya lösenord är aktiverad kan du identifiera dig och betala med kortet i Verified by Visa-anslutna butiker. Identifieringssyfte ...  Verified by Visa ger dig extra skydd och sinnesfrid när du handlar på nätet genom att införa ett nytt säkerhetssystem: Secure Code™.”Men avsändaren och logotyperna ser legitima ut, detta måste vara från Visa!

Avsändare kan förfalskas. En logga kan de flesta med datorvana bifoga i ett mail. Notera också att texten är skriven på bristfällig svenska. Detta är ett signum för skräppost.

Vad händer om man klickar på länken?

Länken kan leda till olika sidor beroende på när mailet har skickats ut, men sidan man landar på är alltid en typ av formulär för att ”uppdatera kreditkort”. Vi har inte upptäckt någon skadlig kod på de sidor som vi har undersökt och rapporterat, däremot kan man räkna med att förlora sina pengar på kreditkortet om man väljer att fylla i formuläret. Vidare rekommenderar vi att varken klicka på länkar i dessa mail eller öppna mailen överhuvudtaget!

Vi kommer att skriva mer om spam i vår IT-säkerhetsskola. Håll utkik!

Vanliga avsändare:  account@visa.se, henry@visa.se, nordin@visa.se, skydda@visa.se, noreply1@westernunion.com, test@test.com, secure@vbvmsc.se, infoo@visa.eu, info1@handelsbanken.se, default@creditcard.com,  noreply@vbv.se, mail@mail.com, notice@vbv.se, notice@vbv.com, notice@kontrolleravisa.se, customersupport@visa.se

Vanliga ämnesrader: Uppdatera ditt kreditkort, Skydda ditt kreditkort online, Fel lösenord !, Ändra ditt lösenord, Försök att ändra ditt lösenord!, Restore your account access, Western Union – Limited Account Notice, Viktigt !, Brådskande – Återställ lösenord på kort, Important Account Information, Lösenord uppdatering, Identifieringssyfte!, Kontrollera med Visa / Mastercard SecureCode medlem, Verify By Visa / Mastercard SecureCode, Du har ett Privat meddelande!

Uppdatering 2011-07-29

Bedrägeriet verkar fortsätta som vanligt. Flera e-postanvändare över hela Sverige vittnar om hundratals mail som trillat in på mycket kort tid. Hemsidorna som offren leds in till är lyckligtvis ofta redan spärrade av phishing-filter som finns i de flesta moderna webbläsare. Mailen handlar inte längre bara om Visa och Mastercard, Western Union är också vanligt. Språket i mailen har också förbättrats vilket gör bedrägeriet ännu mer lurigt.

Uppdatering 2011-08-12

Det senaste som vi upptäckt är att bedrägeriet nu även riktas mot Handelsbanken.

Relaterade inlägg

Bedrägeri riktat mot SEB – ”Oregelbunden aktivitet”

Läs mer

Falska Visamejl går via svenska företag – Computer Sweden

Fräck phishingattack mot Visas svenska kunder – E24

Många nätbedragare agerar på sommaren – E24

Mejlattack mot bankkunder - GP

44 svar till “Verified by Visa-bedrägeri“

  • Håkan DorschNo Gravatar:

    Hej!

    Jag har fått mail med den bilden som visas ovan ”Verified by VISA”. Detta hamnade i min spamlåda som tur var. Ville bara rapportera detta.

    Mvh Håkan Dorsch

  • Marianne LevinNo Gravatar:

    Hej! Jag har fått mail som jag bifogar för att varna andra.
    Avsändare är skydda@visa.se. Hamnade som spam 29 gånger.
    Texten i mailet lyder så här:

    Skydda ditt kreditkort online

    Verified by Visa / Mastercard Secure Code är fria att ägarna kreditkort och har utvecklats för att förhindra obehörig användning av kreditkort på nätet.

    SecureCode skyddar kreditkort med personligt lösenord, vilket ger kortinnehavare försäkran om att endast de kan använda sina kreditkort.

    När ditt kort är aktiverad kommer ditt kortnummer skall erkännas när den används på deltagande onlinebutiker. En Verified by Visa / Mastercard SecureCode fönstret visas automatiskt och din bank kommer att be om ditt lösenord. Du ange ditt lösenord för att bekräfta din identitet och slutföra köpet.

    Verified by Visa / Mastercard SecureCode lösenord behöver ändras på grund av många misslyckade inloggningar.

    Byta lösenord!

    • Joakim BengtssonNo Gravatar:

      Hej Marianne,

      Vi har observerat flera spam-meddelanden likt detta ni bifogade, med något omformulerad text samt olika avsändare. Troligtvis byter bedragarna avsändaradress och ämnesrad för att misstänksamma användare inte ska hitta någon information när de söker på internet efter detta. Kanske tror de också att de kan undvika spamfilter på det viset. Dagens spamfilter är dock mer sofistikerade än så.

      Jag har uppdaterat inlägget med fler avsändare och ämnesrader som är typiska för detta bedrägeriförsök.

  • LindaNo Gravatar:

    Har idag mottagit ca 100-200 mejl på mina båda mejladresser från accountvisa, henryvisa samt western union.
    Blir skiträdd att de på nåt sätt kan komma åt mina uppgifter. Har inte klickat på nåt för jag har läst om detta innan men ändå… =(

    • Joakim BengtssonNo Gravatar:

      Hej Linda,

      En bra sak att ha i åtanke är att din bank eller kreditkortsleverantör redan har alla dina uppgifter och aldrig kommer fråga efter dessa via mail. Är man osäker kan man alltid kontakta sin bank.

      För att bedragare ska komma åt dina kortuppgifter över internet krävs det att du aktivt fyller i ett webbformulär som bedragarna skapat eller genomför en kortbetalning på en sida som lagrar kortuppgifterna på ett osäkert sätt. Införskaffa gärna en bankdosa och flytta över en större del av pengarna på kortkontot till exempelvis ett sparkonto så gör man det väldigt svårt för bedragarna. Notera också att din bank har ett omfattande system för att upptäcka anomalier. Chansen är stor att få tillbaka sina förlorade pengar, men det är viktigt att spärra ett länsat kort i ett så tidigt skede som möjligt.

      Hoppas detta gör dig mindre orolig.

  • YvonneNo Gravatar:

    Hej !
    Jag fick häromdagen 1 sådant mail från account@visa.se och idag har jag fått ca. 40-50 st , de kommer flera i timmen , jag har bara raderat dem men irriterande att det bara kommer mera !!!
    Har även fått ifrån western union där det står att de vill meddela att min ändring av min profil har lyckats och att om jag inte gjort någon ändring skall jag klicka på länken, jag har aldrig registrerat mig på western union så det är också nåt konstigt, det har kommit ca. 60 sådana mail idag !
    Byta mailadress kanske ?

    • Joakim BengtssonNo Gravatar:

      Hej Yvonne,

      Vi har observerat dessa mail med avsändare noreply1@westernunion.com i vår spamkarantän. Mycket riktigt rör det sig om ett stort antal mail som skickats ut på kort tid. Det finns likheter med Verified by VISA-bedrägeriet.

      Att byta mailadress är en metod för att slippa det temporärt, men jag skulle snarare föreslå en permanent lösning och byta mailleverantör helt och hållet såvida din nuvarande leverantör inte kan erbjuda spamfiltrering. Alla e-postadresser som skapas kan exponeras för spammare på olika sätt, antingen via webben eller via bekantas kontaktlistor. Jag skulle vilja påstå att det är en tidsfråga innan man får sin första spam, även om vissa får mer än andra.

  • TomasNo Gravatar:

    Hej,

    Jag har de senaste dygnet fått ungefär 400 mail från ”herny@visa.se” precis som åvan men även ifrån

    noreply1@westernunion.com.

    Sökte på detta å hittade denna sida så jag ville bara informera :)

  • BoringTechNo Gravatar:

    Hej!

    Bl.a. mail.kepa.fi (81.90.76.13) sänder ut phishing-mailen med noreply1@westernunion.com som avsändaradress.

    Jag har kontaktat nät-ägaren.

    /Mattias

  • DanielNo Gravatar:

    noreply1@westernunion.com
    henry@visa.se

    Dessa både har spamat vår inbox det senaste dygnet ,har fått ungefär 400 mail från dessa två nu och mer kommer hela tiden .

  • JohnnyNo Gravatar:

    Har också fått flera 100 spam det senaste dygnet från henry@visa.se och noreply1@westernunion.com, de senare till min hotmail-adress där de hamnar i skräpposten. Minst sagt irriterande!! Kan man inte spåra avsändarna på något sätt och stänga av dom?

  • anna öbergNo Gravatar:

    Hela företaget har fått meddelanden igår från
    VBV/MSC [secure@vbvmsc.se, dvs ytterligare en adress, med rubriken ”Ändra lösenord”. Det ser lustigt nog alldeles OK ut till dess att formuläret efterfrågar det gamla lösenordet. Inte så smart kanske.

  • Sten GustafssonNo Gravatar:

    Jag har fått samma mejl som ovanstående hur skall jag få stopp på dessa??

  • TruckerNo Gravatar:

    Den nævnte email er også nået til danmark. Mere præcist 2 gange i min emails Uønsket post ! Med et interval på 8 dage !

  • [...] vanliga (SVT Rapport, 2011-10-11) E-postbluff riktad mot Swedbanks kunder (Aftonbladet, 2011-09-28) Verified by Visa-bedrägeri (Optinet Data, 2011-06-22) Se upp för telefonbedragare! (NyaAffärer, [...]

  • FredrikNo Gravatar:

    Jag har även fått detta mail idag. Så dom försöker o försöker

  • IsaNo Gravatar:

    Jag fick ett mail från ”inf@securecode.com” med ämnet ”Oregelbunden aktivitet”. Det är dock skrivet på engelska.

    ”Dear Credit Card Customer,

    We have detected irregular activity on your Credit Card on November 11, 2011.
    As the Primary Contact, you must verify your account activity before you can continue using
    your card, and upon verification, we will remove any restrictions placed on your account.

    To review your account as soon as possible please download
    the attached form and follow the instructions on your screen.

    We appreciate your business and the opportunity to serve you.
    Please do not reply to this e-mail as this is only a notification. Mail sent to this address cannot be answered.”

  • [...] vanliga (SVT Rapport, 2011-10-11) E-postbluff riktad mot Swedbanks kunder (Aftonbladet, 2011-09-28) Verified by Visa-bedrägeri (Optinet Data, 2011-06-22) Se upp för telefonbedragare! (NyaAffärer, [...]

  • MickeNo Gravatar:

    Har mottagit ett antal verified by visa via blocket betalning returneras
    mail

  • KarlNo Gravatar:

    Finns så otroligt många bedrägerier just nu, det sämsta man kan göra är att posta sin mail öppet på internet då får man hur mycket som helst av dessa varianter.

  • MoniqaNo Gravatar:

    Nyss trillade det in en verified by visa på mejlet på danska! så det här bara fortsätter.

  • jennieNo Gravatar:

    Hej,
    Idag fick jag ett liknade Verified by Visa på danska från ”info@dk-hostmaster.dk”,tack för att denna sida finns då jag googlade innan jag klickade i länken på meddelandet! :)Medveten om att man aldrig ska uppge massa kontouppgifter via mail blir man ju ändå osäker när det står att dom annars ska stänga av kontot om 48 timmar…
    Fult gjort!Anmärkningsvärt är att det inte hamnade i Skräpposten utan i inkorgen!

  • SaraNo Gravatar:

    Hej! Jag har fått mail från notice@vbv.se. Börjar verkligen irritera mig! Allt som står i mailet är

    ”Kära Kontrollera med Visa / Mastercard SecureCode medlem,
    Du har ett Privat meddelande!

    Klicka här för att läsa meddelandet”

    Kan de fått tag i mina uppgifter eftersom det verkar ha börjat kommit efter att jag gjorde en betalning över paypal?

    • Joakim BengtssonNo Gravatar:

      Hej Sara,

      Det är mer troligt att en s.k. web harvester har kommit över din adress. Prova att Googla på din e-postadress.

  • Felicia GustafssonNo Gravatar:

    Hej!
    Jag fick idag ett sådant här mail från adressen noreply@vbv.se.
    Som tur är visste jag att detta var fake på grund av alla artiklar som varit i tidningarna på sistone om dessa bedrägerier. Jag förstår dock att folk klickar på länkarna, då allt ser professionellt ut.
    Jag ville bara varna andra för den adressen.

  • RevinNo Gravatar:

    Hej, Har fått massvis med mail liknande dessa – av någon anledning är det skrivet på Danska.

    Här är några exempel (ser verkligt ut med loggor, bilder och länkar)

    Kære kunde hos Nets,

    Vi har for nylig fastslået, at forskellige computere på din Verified by Visa-konto, kodeord og flere fejl var til stede før forbindelsen. Vi har nu brug for dig til at bekræfte dine kontooplysninger Verified by Visa.Hvis dette ikke er afsluttet inden for 48 timer, ville vi være tvunget til at indstille din konto på ubestemt tid, da det kan bruges til svigagtige formål. Tak for din forståelse på denne måde. For at bekræfte din online-konto:

    ———–

    forkert adgangskode
    Du har givet en forkert adgangskode til Verified by Visa er tre gange og skal derfor starte et andet. For at gøre dette, skal du kontrollere dine oplysninger nedenfor. Så snart din nye adgangskode er aktiveret, kan du identificere dig og betale med kortet i Verified by Visa-tilknyttede butikker.

    Verified by Visa / MasterCard SecureCode password skal ændres på grund af mange mislykkede logins

    Skift dit password!

    ————-

    Kaere kunde ,
    Vi har for nylig fastslĺet, at forskellige computere pĺ din

    Verified by Visa-konto, kodeord o flere fejl var til stede for forbindelsen.

    Vi har nu brug for dig til at bekraefte dine kontooplysninger Verified by Visa.

    Hvis dette ikke er det kan bruges til svigagtige formĺl.

    Tak for din forstĺelse pĺ denne mĺde.For at bekraefte din online-konto:

    Skift din adgangskode

    ——–

    Har även fått en del mail från Paypal: office@paypay-europe.com

    Kære kunde,

    Din konto er blevet midlertidigt begrænset.

    Du skal downloade og udfylde formularen for at løse problemet.

    Tak.

  • ChristerNo Gravatar:

    Får in flera email i veckan från ”noreply@vbv.se” med rubriken ”Lösenord uppdatering”. De hamnar i spamfiltret men jag har ändå uppmärksammat dem för det kommit så många. Det är ju nästan så man undrar vad det då är för email egentligen… Jag har dock inte öppnat något utan sökte nu på Goole för att se om jag hittade något om detta och fann denna sida. Tack, skönt att läsa om andra som uppmärksammat de email:en också ! :)

  • EivorNo Gravatar:

    Hej

    Har också fått flera sådana här email den senaste tiden. Senast i dag. Vore bra om det gick att få stopp på detta.

  • imaNo Gravatar:

    Fick precis detta i 2 lika mejl:
    Denne e-mail er blevet sendt for at meddele Dem om, at din kort vil blive deaktiveret inden for de næste 24 timer på grund af flere mislykkede login forsøg på din konto.
    For at forhindre, at dette sker, skal du logge ind via vores sikre aktiveringslink nedenfor i dag og bekræfte dine oplysninger:
    http://www.nets.eu/dk-da/verifikation/butik-wlipes/Min mejl /confirm-info/
    Hvis du allerede har bekræftet dine oplysninger, bedes du se bort fra denne meddelelse

    • imaNo Gravatar:

      och jag högerklickar alltid på meddelandet för att klicka vidare på ”visa meddelande” där läser jag utan att behöva öppna mejlet. GÅ ALDRIG PÅ NÅGOT SKIT !!!!!

  • HelenaNo Gravatar:

    Fick 121113121111-121113 ett flertal mejl av en här sorten, ”secure@visa.se” och ”no-reply@visasecurity.se”. De hamnad direkt i skräpkorgen där de hör hemma.

  • JaneNo Gravatar:

    (visa.comsecurity@visa.com) Skickade följande mejl:

    ”Ditt lösenord är blockerad!

    Du måste skapa ett nytt lösenord innan du kan använda ditt kreditkort för online-butiker igen.

    Klicka på länken nedan och fyll i formuläret på nästa sida för att låsa upp Verified by Visa / Mastercard SecureCode lösenord.”

  • AndersNo Gravatar:

    Fick detta idag!

    Fel lösenord

    Du har gett ett felaktigt lösenord för Verified by Visa tre gånger och måste därför aktivera en ny.För att göra detta, kontrollera dina uppgifter nedan.Så snart ditt nya lösenord är aktiverad kan du identifiera dig och betala med kortet i Verified by Visa-anslutna butiker.

    Verified by Visa / Mastercard SecureCode lösenord behöver ändras på grund av många misslyckade inloggningar.

  • ElisabethNo Gravatar:

    De är i full gång fortfarande. Spamfiltret är en räddning tillsammans med allmän misstänksamhet.
    Fick i höstas ett stort antal med den danska texten (har jobbat i DK) men jag har inte Visa eller Mastercard kopplat till mitt danska konto.

    I förrgår dök den svenska versionen upp. Rubrik: ”Kontrollera – Privat meddelande!” Avsänt från: noreply-email@webserv.se. Text:

    ”Fel lösenord
    Du har gett ett felaktigt lösenord för Verified by Visa tre gånger och måste därför aktivera en ny. För att göra detta, kontrollera dina uppgifter nedan. Så snart ditt nya lösenord är aktiverad kan du identifiera dig och betala med kortet i Verified by Visa-anslutna butiker.
    Verified by Visa / Mastercard SecureCode lösenord behöver ändras på grund av många misslyckade inloggningar
    —–> Byta lösenord! <—–

    * Excludes live animals. Fair Use Policy applies.
    This email has been sent by Telstra Corporation Limited (ACN 051 775 556, ABN 33 051 775 556), 150 Lonsdale St Melbourne 3000 VIC. ® Trading Post is a registered trademark and the Trading Post logo is a trademark of Research Resources Pty Ltd. ® Registered trade mark of Telstra Corporation Limited.
    If you would like to unsubscribe, please click here."

    Kolla vad som står efter asterisken!! Trovärdigt eller hur?? :-)
    Och något 'unsubscribe' ska man absolut inte klicka på!

    • AnitaNo Gravatar:

      Detta fick jag i Skräpkorgen idag:

      Rubrik: ”Kontrollera – Privat meddelande!”
      Avsänt från: noreply-email@webserv.se

      Jag öppnade inte, utan googlade adressen och hamnade här. Tack! :)

  • MonicaNo Gravatar:

    Japp ännu en som fått.
    Ja dom ger inte upp förrän sista personen går på det tyvärr.

    Och snacka om nån slags hjälp med översättning i gratisprogram via internet, felformuleringar och din och ditt osv osv

    Från : Verified By Visa (secure@e.visa.se)

    Obs: Om du har fått detta e-postmeddelande i din BULK/SPAM skräppost kan du flytta meddelandet i din INBOX avsnittet.

    Ni har gett ett felaktigt lösenord för Verified by Visa är tre gånger och måste därför starta en annan. För att göra detta, se till att din information nedan. När det nya lösenordet är aktiverat, kan du identifiera dig och betala med kortet i Verified by Visa-anslutna butiker.

    Verified by Visa / MasterCard SecureCode lösenord ändras på grund av många misslyckade inloggningar.

    Ändra din lösenord!

  • Nattugglan70No Gravatar:

    Samma som Monica ovan ramlade in idag.
    Aldrig sett det innan och reagerade på att ämnesraden var galen.
    Vet också med mig att dom inte skickar ut och begär lösenordsändring så inte orolig.

    Det som oroade mig mest och som hade kunnat lura mig om jag inte är van dataanvändare är att man har sitt VISA kopplat till sitt Play konto på Google.

    Trodde att någon illasinnad app snokat runt eller att någon av ungarna försökt lura farsan :D

    Dock är ju inte så fallet men många kan nog gå på det.

  • Sven-ErikNo Gravatar:

    Får flera sådana mail varje vecka. Markerar dem som skräppost men eftersom de hela tiden byter avsändande adress hamnar de i inkorgen och inte i skräpmappen.

  • Gunnar MarcateusNo Gravatar:

    Har mottaget ett mail från sewd@BankVerfiedBy_Visa_Mastercard_SecureCode med följande lydelse Kära medlem,

    Klicka på länken nedan och ange dina inloggningsuppgifter på sidan suevante att bekräfta din faktureringsinformation.

    Logga in på ditt administrationsgränssnitt KLICKA HÄR

    Note : Detta är den sista påminnelsen ber dig accder din säkerhet ds form som möjligt, annars är vi inte ansvariga för kontot dbits ovanliga eller ovanliga användningar av medel på kontot.

    hjärtligt,
    Teamet Verified by Visa MasterCardSecureCode

    ​​​​​

    Ett bedrägeriförsök med dålig svenska

  • AnitaNo Gravatar:

    Ett mejl i ny version, se nedan.
    1)Fel lösenord… ha, ha, ha! Det borde jag väl ha märkt själv i så fall, eller hur. Tror de jag har noll koll? Observera datumet(Första april!!)
    2)Jag googlade adressen och hittade inte en endaste sida – direkt skumt. Om man är seriös och verkligen finns, så finns man väl på Google?
    3)”aktivera en ny” En ny vaddå, kan man fråga sig. En ny lösenord? Hi, hi! 4)”lösenord är aktiverad” Aktiverat, kanske?
    5)”kontrollera dina uppgifter nedan” Vilka uppgifter? Var då?
    6)”lösenord måste ändras” Jaså? Så inte nog med att jag måste aktivera ”en ny”, utan jag måste även ändra lösenord. Har de inte läst igenom mejlet innan de har skickat det?!
    7)”många misslyckade inloggningar” Jaså, nu är det inte tre längre utan många.
    8)”Excludes live animals” Eh?
    9) Regitrerat varumärke? Sådan markering sitter väl efter namnet och inte före.

    Här är mejlet:

    Från: login@webserv.se Datum: 1/4/2013 9:10:45 AM
    Till: kamana@passagen.se

    View the online version

    Visa and MasterCard SecureCode

    Fel lösenord

    Du har gett ett felaktigt lösenord för Verified by Visa tre gånger och måste därför aktivera en ny. För att göra detta, kontrollera dina uppgifter nedan. Så snart ditt nya lösenord är aktiverad kan du identifiera dig och betala med kortet i Verified by Visa-anslutna butiker.

    Verified by Visa / Mastercard SecureCode lösenord behöver ändras på grund av många misslyckade inloggningar

    —–> Byta lösenord! <—–

    * Excludes live animals. Fair Use Policy applies.

    This email has been sent by Telstra Corporation Limited (ACN 051 775 556, ABN 33 051 775 556), 150 Lonsdale St Melbourne 3000 VIC. ® Trading Post is a registered trademark and the Trading Post logo is a trademark of Research Resources Pty Ltd. ® Registered trade mark of Telstra Corporation Limited.
    If you would like to unsubscribe, please click here.

    .

  • SaaraNo Gravatar:

    Har också fått ett sådant mejl, så det verkar fortfarande härja runt!

  • [...] Tillvägagångssättet påminner väldigt mycket om tidigare bedrägerier som vi skrivit om, t.ex. Verified by Visa och Swedbank. Den enda egentliga skillnaden är att denna nätfiske-attack är mer välgjord. [...]

  • KentNo Gravatar:

    fick ett konstigt mail……….från Visa/MasterCardEurope kund.alert1swe@vbv.se

    Hej,

    Vi har märkt att på grund av ett tekniskt fel, en av din senaste betalning fakturerades två gånger.

    Du måste bekräfta dina uppgifter för att kunna återbetalas.

    Sida återbetalning:

    Klicka här

    OBS! :Detta är en obligatorisk åtgärd. Underlåtenhet att uppdatera dina uppgifter kommer att leda till kreditkort suspension och bedrägeri varning.

    Visa Europe @ Copyright 2014

  • Gunnar CarlssonNo Gravatar:

    kund.alert1swe@vbv.se

    Hej,

    Vi har märkt att på grund av ett tekniskt fel, en av din senaste betalning fakturerades två gånger.

    Du måste bekräfta dina uppgifter för att kunna återbetalas.

    Sida återbetalning:

    Klicka här

    OBS! :Detta är en obligatorisk åtgärd. Underlåtenhet att uppdatera dina uppgifter kommer att leda till kreditkort suspension och bedrägeri varning.

    Visa Europe @ Copyright 2014

Lämna ett svar