Driftstatus: Vi har normal drift med full reservkapacitet

Versionsnyheter för Opticare

Version 2.47

2024-11-25

Förbättringar
  • Det går nu att kopiera anhörigs telefonnummer till urklipp med en knapp (datorvyn)

  • Man kan nu lägga till och ta bort anhöriga via mobilvyn

  • Stadsdelar och enheter kan nu avaktiveras när de inte längre används

Version 2.45

2024-10-18

Förbättringar
  • Möjlighet att se tidigare utförda ärenden hos brukare via mobilvyn

  • Prestandaförbättring för att se kollegors ärenden via mobilvyn

  • Knapp för att ringa till kund tel/mob, samt planerare och larmenhet via datorvyn

Version 2.45

2024-10-15

Förbättringar
  • Möjlighet att visa larmkod i listan ”Kunder alla”
  • Knapp för att ringa till anhörig via datorvyn

  • Bekräftelse vid borttagning av anhöriga

Buggfixar
  • Statistik för installationer kunde visa fel under vissa omständigheter
  • Att plocka ärenden via mobilen kunde resultera i ett felmeddelande
Version 2.44

2024-09-09

Förbättringar
  • Man kan nu se brukarens adress i kalenderbokningar i datorvyn (valfri inställning)
  • Man kan välja vilken ort man utgår ifrån. Detta gör att Google Maps-funktionen via mobilen visar rätt oftare.

Version 2.43

2024-04-11

Förbättringar
  • Möjlighet att söka på ärendenummer
Version 2.42

2024-01-12

Nya funktioner
  • Fakturaunderlag (PDF-rapport) för hårdvara per kund
  • Helt automatisk funktion för inmatning av stadsdel
Förbättringar
  • Bättre administration av användare och alternativ för synlighet
  • Möjlighet att flytta fram flera återkontakter på samma gång
  • Bättre hantering av ledigheter i dagschemat
Ny modul
  • Koppling till INERA personuppgiftsregister för snabbare inmatning och adresskontroll.
    För att nyttja denna modul krävs abonnemang hos INERA
Version 2.41

2023-08-22

Nya funktioner
  • Byta stadsdel för flera kunder åt gången
Förbättringar
  • Justerat felaktig behörighetsnivå
  • Möjlighet att visa larmkod i vyerna för återkontakt
  • Justerat felaktig behörighetsnivå
Version 2.40

2023-01-27

Lager & inventeringsmodul för hårdvara (trygghetslarm & tillbehör)
  • All hårdvara sökbar i form av serienummer, radiokod eller larmkod vart de befinner sig (hos vårdtagare, i lager, på service eller kasserad)
  • Enkel inventering där lagerförd hårdvara har en plats, hylla och fack
  • Full överblick över installerad hårdvara hos varje vårdtagare via dator- och mobilvy
  • Tröskelvärden för hårdvara som börjar ta slut i lager för att underlätta inköp
  • Serviceärenden
  • Kassationsfunktion
  • Komplett loggning av händelser när hårdvara flyttas, installeras, servas, kasseras mm
Version 2.36

2022-09-28

Nya funktioner
  • Excel-export är nu möjlig på utvalda vyer: Återkontakt+ och Återkontakt, borde funka bättre än CSV-export, om ni tycker detta funkar bra finns det möjlighet för er att få detta på fler vyer
Förbättring
  • När man stegar framåt x dagar i kalendern och går in på en bokning och stänger skickades man tillbaka till dagens datum
  • Statuskolumnen i bokningar under kunden visar nu info om det är slutfört, ej slutfört eller återkontaktsdatum
  • Förbättring, adresskolumn synlig i återkontakt+ (och även vanliga återkontakt)
  • Förbättring, obokade servicejobb sorterade i bokstavsordning efter gatuadress
  • Ny funktion, Excel-export är nu möjlig på utvalda vyer: Återkontakt+ och Återkontakt, borde funka bättre än CSV-export, om ni tycker detta funkar bra finns det möjlighet för er att få detta på fler vyer