Versionsnyheter för Opticare
Version 2.47
2024-11-25
Förbättringar
- Det går nu att kopiera anhörigs telefonnummer till urklipp med en knapp (datorvyn)
- Man kan nu lägga till och ta bort anhöriga via mobilvyn
Stadsdelar och enheter kan nu avaktiveras när de inte längre används
Version 2.45
2024-10-18
Förbättringar
Möjlighet att se tidigare utförda ärenden hos brukare via mobilvyn
Prestandaförbättring för att se kollegors ärenden via mobilvyn
Knapp för att ringa till kund tel/mob, samt planerare och larmenhet via datorvyn
Version 2.45
2024-10-15
Förbättringar
- Möjlighet att visa larmkod i listan ”Kunder alla”
Knapp för att ringa till anhörig via datorvyn
Bekräftelse vid borttagning av anhöriga
Buggfixar
- Statistik för installationer kunde visa fel under vissa omständigheter
- Att plocka ärenden via mobilen kunde resultera i ett felmeddelande
Version 2.44
2024-09-09
Förbättringar
- Man kan nu se brukarens adress i kalenderbokningar i datorvyn (valfri inställning)
Man kan välja vilken ort man utgår ifrån. Detta gör att Google Maps-funktionen via mobilen visar rätt oftare.
Version 2.43
2024-04-11
Förbättringar
- Möjlighet att söka på ärendenummer
Version 2.42
2024-01-12
Nya funktioner
- Fakturaunderlag (PDF-rapport) för hårdvara per kund
- Helt automatisk funktion för inmatning av stadsdel
Förbättringar
- Bättre administration av användare och alternativ för synlighet
- Möjlighet att flytta fram flera återkontakter på samma gång
- Bättre hantering av ledigheter i dagschemat
Ny modul
- Koppling till INERA personuppgiftsregister för snabbare inmatning och adresskontroll.
För att nyttja denna modul krävs abonnemang hos INERA
Version 2.41
2023-08-22
Nya funktioner
- Byta stadsdel för flera kunder åt gången
Förbättringar
- Justerat felaktig behörighetsnivå
- Möjlighet att visa larmkod i vyerna för återkontakt
- Justerat felaktig behörighetsnivå
Version 2.40
2023-01-27
Lager & inventeringsmodul för hårdvara (trygghetslarm & tillbehör)
- All hårdvara sökbar i form av serienummer, radiokod eller larmkod vart de befinner sig (hos vårdtagare, i lager, på service eller kasserad)
- Enkel inventering där lagerförd hårdvara har en plats, hylla och fack
- Full överblick över installerad hårdvara hos varje vårdtagare via dator- och mobilvy
- Tröskelvärden för hårdvara som börjar ta slut i lager för att underlätta inköp
- Serviceärenden
- Kassationsfunktion
- Komplett loggning av händelser när hårdvara flyttas, installeras, servas, kasseras mm
Version 2.36
2022-09-28
Nya funktioner
- Excel-export är nu möjlig på utvalda vyer: Återkontakt+ och Återkontakt, borde funka bättre än CSV-export, om ni tycker detta funkar bra finns det möjlighet för er att få detta på fler vyer
Förbättring
- När man stegar framåt x dagar i kalendern och går in på en bokning och stänger skickades man tillbaka till dagens datum
- Statuskolumnen i bokningar under kunden visar nu info om det är slutfört, ej slutfört eller återkontaktsdatum
- Förbättring, adresskolumn synlig i återkontakt+ (och även vanliga återkontakt)
- Förbättring, obokade servicejobb sorterade i bokstavsordning efter gatuadress
- Ny funktion, Excel-export är nu möjlig på utvalda vyer: Återkontakt+ och Återkontakt, borde funka bättre än CSV-export, om ni tycker detta funkar bra finns det möjlighet för er att få detta på fler vyer