IT-support / helpdesk

Optinet erbjuder ett av Sveriges bästa supportavtal med helpdeskfunktion för företagskunder. Vi är aldrig längre bort än ett telefonsamtal. Med ett supportavtal får era användare snabb tillgång till högklassig IT-hjälp för PC, Mac och IP-telefoni. All support utförs av Optinets egen personal som sitter i Sverige - Göteborg och Karlstad! All personal är högutbildad och certifierad av t.ex. Microsoft.

Beskrivning

Teknisk information

IT-support/helpdesk – avtal

Optinet erbjuder ett av Sveriges bästa supportavtal med helpdeskfunktion för företagskunder. Vi är aldrig längre bort än ett telefonsamtal!

Med ett supportavtal får era användare snabb tillgång till högklassig IT-hjälp. All support utförs av Optinets egen personal som sitter i Sverige – Göteborg och Karlstad! All personal är högutbildad och certifierad av t.ex. Microsoft.

Dessutom ingår antivirus och övervakning av hela er PC-park eller Mac.

IT och IP-telefonifrågor

Supporten kan användas till alla IT och IP-telefonirelaterade frågor, t.ex. Windows, Microsoft Office, Outlook, skrivar- och nätverksfrågor, internetproblem samt även frågor kring tredjepartsprogram som ekonomisystem, löneprogram eller branschprogram etc.

Vi har även bra möjligheter att felsöka datorer på distans då vi har övervakning på de viktigaste funktionerna i era datorer och kan få larm t.o.m. innan ett fel uppkommer.

Unik support – besök på plats

Vi är helt övertygade att vi kan leverera en bättre och personligare support om vi kan lär känna våra kunder bättre. Därför försöker vi alltid se till att supportpersonal från Optinet besöker våra kunder på plats hos er då lokalt arbete skall utföras. Detta ger en unik möjlighet att lära känna varandra och även att se hur tekniska miljöer ser ut och fungerar. Supporten blir helt enkelt mycket effektivare efter ett påplatsen besök. Vi känner inte till något annat IT-företag som levererar en liknande support!

Detta ingår i Optinets supportavtal:

  • Garanterad hjälp inom 8 timmar
  • Hjälp av svensktalande personal med hög kompetens
  • Övervakat antivirus
  • Proaktiv felsökning
  • Fjärrstyrningsprogramvara
  • Inventering av samtliga datorer
  • Dokumentationssite, dokumentering av IT-system och kundapplikationer
  • Rabatterad timtaxa och halvtimmesdebitering
  • Tidbank

Då mailtjänst/spamtjänst ligger hos Optinet ingår även:

  • Obegränsat antal tillfällen för mailsupport
  • Hjälp med mailinställningar i dator och telefon
  • Hjälp med inställningar av spamfilter

Då webbhotell ligger hos Optinet ingår även:

  • Enklare uppdateringar av hemsida
  • Säkerhetskontroller av hemsida

Att ha ett supportavtal med Optinet är som att outsourca sin IT-avdelning helt enkelt, ni har alltid tillgång till kvalificerade IT-konsulter!

Operativsystem som stöds

De programvaror som används för fjärrsupport, övervakning och antivirus stöder både PC och Mac OS X.

För PC stöds Windows 7, Windows 8.1 och Windows 10

Automatiska rapporter

För de som är intresserade erbjuds möjlighet att regelbundet få rapporter om vilka datorer som övervakas, säkerhetsinformation samt eventuella fel.