Blogg

Här skriver vi om sånt som är av intresse för våra kunder. IT-säkerhetsfrågor som rör svenska företag, viktigt och intressant, och även om sådant som händer på Optinet!
Optinet
24 nov 2020

Vill du vara IT-konsult hos våra kunder i Göteborg och ge dem den bästa tänkbara tekniska lösningen?

Vi söker en IT-konsult som brinner för mötet med kunden, problemlösning och att ständigt utveckla kundens tekniska situation. Optinet har sedan 1994 varit en helhetsleverantör av IT till företag och har i vissa fall kunder som varit med sedan dess. Vi ser långsiktiga relationer till kunder som en framgångsfaktor. För att skapa förutsättningar för det behövs ambassadörer och drivna representanter som har kundnytta som största fokus och där man har en inställning att inget någonsin är klart. Det finns alltid utrymme för förbättring. Vi söker nu dig som vill leva upp till detta och förvalta våra kunders förtroende.

Vad är din utmaning?

Eftersom Optinet har kunder i alla typer av branscher kommer sällan dina dagar se lika ut. Även om mycket av arbetet sker kontinuerligt mot samma kunder kommer det hela tiden bli möten med nya människor, nya företag och olika branscher. Att vara adaptiv och hela tiden anpassa lösningen och förhållningssättet beroende på kundens olika behov kommer vara vardag.

Arbetet kommer skilja sig från att göra enskilda insatser hos vissa kunder till att förvalta och utveckla en kunds hela IT-miljö övertid.

Om Optinet

Optinet har funnits som helhetsleverantör av IT för företag sedan 1994 där vi idag har huvudkontoret i Göteborg där vi även har en egen fastighet med egen serverhall. På kontoret i Göteborg arbetar idag 10 framtida kollegor. Vi har även ett kontor i Funäsdalen där 1-3 framtida kollegor finns.

I 2020 lanserade vi även ett nytt varumärke där vi utvecklar skräddarsydda verksamhetssystem till kunder i hela Sverige.

Optinet har en familjär och öppen kultur där vi i många stycken har ett informellt förhållningssätt till varandra. På Optinet har vi även högt i tak och en prestigelös kultur så det innebär att alla är beredda att göra allt. Ingen uppgift är för liten eller för stor.

Optinet är ett företag under tillväxt där vi har många verksamhetsområden. Därför finns goda möjligheter till utveckling och att ändra inriktning under resans gång.

Krav

Flytande svenska i tal och skrift

B-körkort med tillgång till egen bil

Självständigt genomföra felsökning och problemlösning

Stort intresse av IT och problemlösning

Goda kunskaper i Windows 10 och Office

Grundläggande kunskaper i nätverk och brandväggar

Grundläggande kunskaper i Microsoft 365

Meriterande

Goda kunskaper i server

Goda kunskaper i Microsoft 365

Goda kunskaper i Nätverk och brandväggar

Certifierad i Windows 10, server och Microsoft 365

Anställningen är på 100%, påbörjas med en 6 månaders provanställning för att efter att ha nått personligt uppsatta målsättningar övergå i tillsvidareanställning.

Fast lön som är individuell. Vi tillämpar även kollektiv och individuell provision när man når uppsatta målsättningar.

Förmåner efter avklarad provanställning:

  • Rikskort
  • Privat sjukvårdsförsäkring
  • Betald mobiltelefon
  • Tjänstepension efter 3 års
  • Chans till tjänstebil

 

Välkommen med din ansökan till oss med sista dag för ansökan 23/12. Skicka ansökan innehållande CV, personligt brev och bild. Intervjuer och urval kan komma att ske löpande, så vänta inte med ansökan. Tillträde enligt överenskommelse. Skicka din ansökan till: jobb@optinet.se

Frågor om tjänster besvaras av Simon. simon@optinet.se eller 0684-770 960

Lämna en kommentar