Välkommen på lunchseminarium den 11 april kl 11:30-13:00. Vi bjuder på god lunch och du får ta del av de mest effektiva tipsen för att stärka din verksamhets digitala säkerhet.

IT-support / Helpdesk

Optinet erbjuder ett av Sveriges bästa supportavtal med helpdeskfunktion för företagskunder. Vi är aldrig längre bort än ett telefonsamtal. Med ett supportavtal får era användare snabb tillgång till högklassig IT-hjälp för PC, Mac och IP-telefoni.
All support utförs av Optinets egen personal som sitter i Sverige – Göteborg, Karlstad och i Funäsdalen! All personal är högutbildad och certifierad av t.ex. Microsoft.

IT-support/helpdesk – avtal

Optinet erbjuder ett av Sveriges bästa supportavtal med helpdeskfunktion för företagskunder. Vi är aldrig längre bort än ett telefonsamtal!

Med ett supportavtal får era användare snabb tillgång till högklassig IT-hjälp. All support utförs av Optinets egen personal som sitter i Sverige – Göteborg och Funäsdalen i Härjedalen!
Dessutom ingår PC-inventering samt proaktiv övervakning av hela er PC-park eller Mac.

Behöver ni hjälp just nu ringer ni helt enkelt 031-336 78 92  eller mejlar till support@optinet.se

För er som kund innebär ett supportavtal:

Läs vidare

Prata med någon som vet

Är du nyfiken och vill veta mer om vår IT-support & helpdesk?
Hör av dig till oss så berättar vi mer, ger dig prisuppgifter eller skapar en offert för dig.

Detta ingår i Optinets supportavtal:

Att ha ett supportavtal med Optinet är som att outsourca sin IT-avdelning helt enkelt, ni har alltid tillgång till kvalificerade IT-konsulter!

Billigare och bättre med avtal

Alla företag är alltid välkomna att ringa oss för att få hjälp med IT-frågor! Med ett avtal blir det dessutom både billigare och bättre. I avtalsform debiterar vi bara per halvtimme (ordinarie är per timme) och vi bygger upp en dokumentation över ert IT-system. Avtalet är utformat så att man köper en pott med tid. Storleken på potten anpassas efter ert företags behov.

Vi är helt övertygade att vi kan leverera en bättre och personligare support om vi kan lär känna våra kunder bättre. Därför försöker vi alltid se till att supportpersonal från Optinet besöker våra kunder på plats hos er då lokalt arbete skall utföras. Detta ger en unik möjlighet att lära känna varandra och även att se hur tekniska miljöer ser ut och fungerar samt att kunna dokumentera med hjälp av bilder. Supporten blir helt enkelt mycket effektivare efter ett påplatsen-besök. Vi känner inte till något annat IT-företag som levererar en liknande support!

I kombination med vårt avtal Driftsäker blir det som att ha en IT-avdelning som tjänst.

Supporten kan användas till alla IT frågor, t.ex. Windows, Microsoft Office, Outlook, skrivar- och nätverksfrågor, internetproblem samt även frågor kring tredjepartsprogram som ekonomisystem, löneprogram eller branschprogram etc.

Vi har även bra möjligheter att felsöka datorer på distans då vi har övervakning på de viktigaste funktionerna i era datorer och kan få larm t.o.m. innan ett fel uppkommer.

Hur man köper eller administrerar Office 365 är inte alltid en självklarhet. Inom ramen för ett supportavtal hjälper vi er med alla moment, dels de som sker i själva ”molnet” och dels de som sker ute på datorerna. Vi hjälper även till med Microsoft 365 vilket är en utökning av Office 365 riktad mot ”mindre” företag (och med Amerikanska mått är detta företag under 300 användare).

Operativsystem som stöds

De programvaror som används för fjärrsupport, övervakning och antivirus stöder både PC och Mac OS X. För PC stöds Windows 7, Windows 8.1, Windows 10 och Windows 11

Automatiska rapporter

För de som är intresserade erbjuds möjlighet att regelbundet få rapporter om vilka datorer som övervakas, säkerhetsinformation samt eventuella fel.

Anmäl dig och dina kollegor till vårt Lunchseminarium 11:e april!

Öka dina kunskaper inom IT-säkerhet och avnjut en god lunch

Välkommen till oss på ett spännande lunchseminarium den 11:e april!

11:e april | kl 11:30-13:00 | Mellbyvägen 19 i Partille | Kostnadsfritt | Hoppas vi ses!